mandag 4. februar 2013

Mikrospar deg til en ny TV

Det beste med mikrospar er at man kan spare små summer hele tiden og se kontoen vokse seg stor og feit. Når jeg begynte med mikrospar var målet mitt å spare meg opp til å kjøpe en TV, og etter litt over et år nådde jeg endelig målet.

I starten valgte jeg å spare 20kr per gang jeg brukte kortet. I løpet av én måned dro jeg kortet hele 38 ganger, og endte opp med 760kr på sparekontoen. Dette var mye penger, men det ble faktisk så mye at jeg merker det veldig godt på hvor god råd jeg hadde. Derfor valgte jeg å bytte over til å runde av til nærmeste tier istedenfor å spare 20kr per gang.

De neste månedene ble det ikke like mye penger, men i løpet av 13 måneder endte jeg med et gjennomsnitt på litt over 300kr i måneden. Til sammen hadde jeg litt over 4 100kr når jeg valgte å kjøpe TV-en, og er nå godt fornøyd med både mikrospar og TV!

Så moralen med historien er at man faktisk fint kan klare å mikrospare seg til en TV eller noe annet fint. Den første månedene gikk det hardt utover økonomien min, etter de andre tolv månedene gikk det faktisk helt fint, og jeg hadde ikke noe problemer med økonomien i det hele tatt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar